Домашно „Кампари“, или ликьор от грейпфрут

Домашното кампари, или ликьор от грейпфрут, е рецепта, която видях още преди години, когато за пръв път открих блога на Мария. Оттогава от време на време се сещах, но така и не бях пробвала да направя – до скоро. След дългите зимни празници се оказа, че имаме повечко грейпфрути, отколкото можем да изядем навреме, като към тях се присъединиха и два портокала. Запасът от всякакви видове домашни ракии също беше нарастнал, а едно сръбско къпиново вино, което отлежава от години, се оказа твърде сладко за самостоятелна консумация. Сиропите също са в изобилие. И – ето, че всички необходими съставки бяха налични.

Продукти:

  • 2 кг червен грейпфрут
  • 2 л алкохол – ракия, водка, или друг
  • 1 л сироп концентрат – от вишни, малини, ягоди, или смесени горски плодове
  • 2 л червено вино – аз използвах къпиновото, и допълних количеството с друго, сухо червено вино

Приготвяне:

Грейпфрутите се измиват добре, и се нарязват на тънки резени, заедно с кората. Слагат се в подходящ съд, и се заливат с алкохола. Аз използвах голяма тенджера, която захлупих с капака. Оставя се на хладно за 2 дни.

Когато отворите съда след престоя, ще усетите промяната в аромата на алкохола. Течността се прецежда, като и самите резени плод се изстискват добре.

Получената течност се смесва със сиропа и виното. Разбърква се добре, след което се налива в подходящи бутилки.

От цялата доза, аз получих 7 цели бутилки от 0,700 л, и една, пълна на 2/3. След още няколко дни престой, ароматът става почти неустоим!

Моите опитни зайчета – приятелите ми Ели и Ники, първи получиха от експерименталното питие. Бяха във възторг от напитката, в комбинация с повечко лед! Бутилка отпътува и към Русе с приятелката ми Тони след последното й посещение, когато към кампарито имаше и шоколадов тарт. На мен питието най-много ми хареса с добавка на малко просеко.

Вчера беше рожденият ден на Ели, затова нека тази публикация е за нея!

Вашият коментар