Сладко от печени сини сливи

Това е едно от любимите ми сладка! Много е лесно за приготвяне, и може да се използва, както самостоятелно (което обичам най-много), така и за сладкиши, десерти, и др. В двора имаме дръвче от точно този сорт сини сливи, които са ми любими, и с които се прави сладкото. До момента – 8 години на село, никога не сме успявали да ги оберем, защото винаги изпускаме момента за пръскане, и те са опадали, докато се усетим. Направо сме за бой! Приготвих половин доза със сливите, които ми даде комшийката. Количествата на продуктите по-долу са тези, които съм вложила в сладкото от снимките, а тези в скобите – за стандартната доза.

Продукти:

  • 2,4 кг (5 кг) сини сливи
  • 500 г (1 кг) захар
  • 75 мл (150 мл) червен винен оцет
  • ванилия

Приготвяне:

Сливите се измиват, разполовяват и почистват от костилката. Поставят се в голяма – широка и дълбока тава. Засипват се със захарта, налива се и оцета. Плодовете се разбъркват със захарта и оцета, и се поставят във фурна, на 180˚.

Пекат се с периодично разбъркване, докато отделят течност, а тя след това се сгъсти. Внимава се сладкото да не изкипи, ако е по-голямо количество. При мен печенето отне около половин час.

Когато сладкото достигне желаната гъстота, се изважда от фурната, ароматизира се с ванилията, и се насипва горещо в сухи бурканчета. След затваряне, бурканите се обръщат с капачките надолу, и се оставят да изстинат. От това количество продукти аз получих 6 малки бурканчета.

Може да се използва за галет, да се смели и смеси с орехи за пълнеж на козуначени кифлички, за рула и други сладкиши.

Да ви е сладко любимото ми сладко!

Вашият коментар