Карфиолена супа

Това е любимата ми супа! Правя я точно така, както я прави майка ми – от нея съм се учила. Харесват ми розичките карфиол, както са цели – не я пасираме, както в повечето рецепти, които съм срещала. Не слагаме и допълнителни зеленчуци като картоф, морков и т.н. Най-интересното и неочаквано за мен беше, че Роско също я хареса от първия път, когато я опита, и също я хапва с голям апетит. Това много ме радва, разбира се.

Тъй като до момента все още нямам голям избор на супи, публикувани в блога, бързам да се поправя.

DSC03904

Продукти:

700-800 г карфиол, измит и накъсан на розички
олио, колкото да се покрие дъното на тенджерата
бучка масло
1-2 с.л. брашно
2 л топла вода
1 яйце
1/2 ч.ч. кисело мляко
сол на вкус
черен пипер
лимонов сок

Приготвяне:

Карфиолът се почиства и накъсва на розички. Олиото се налива в тенджерата, и се слага на котлона, като се добавя и бучката масло. Загрява се на средно силен котлон, докато мазнината започне да кипи. Добавя се брашното, и се бърка, докато се разтвори без бучици и леко се запържи.

Налива се водата, и в бульона се пускат розичките карфиол. Ако е нужно, се долива още вода. Посолява се на вкус, и се оставя на тих огън, докато карфиолът се свари и омекне – около 30-35 минути.

Яйцето се разбива с киселото мляко. Наливат се 1-2 черпака от бульона на супата, за да се загрее застройката, и да не се пресече яйцето. Тенджерата се сваля от котлона, и се налива застройката с непрекъснато бъркане.

DSC03923

Поднася се, подправена с черен пипер и прясно изцеден лимонов сок.

DSC03929

Надявам се да се хареса и на вас!

Вашият коментар